2007. augusztus 18., szombat

Walter Schreifels & The Motorcycles

Végtelenségbe nyúló napokon át gondolkodtam azon, hogyan lehetne kikerekíteni ezt a bejegyzést. Jegyzeteltem, agyaltam a kádban ázva, éjszaka sétálgattam és az ezer más módszer mellett rengetegszer, meghallgattam a demo-t. És minél többször hallottam, annál jobban tetszett és annál jobban szerettem volna neki valami méltó kis kommentálást kitalálni. Azt az elsők között adtam fel, hogy majd egy biográfiát az elejére bebiggyesztek. Nagyon nehéz volt kitalálni, hogyan fogok egy demo-t, ami hivatalosan meg sem jelent és infó is alig van róla, itt beadni bárkinek is. Aztán rájöttem, hogy nekem nem kell beadni senkinek semmit. Nem kell bebizonyítanom, hogy Walter Schreifels milyen tehetséges dalszerző. Úgysem akartam ezt a szót sosem leírni, ide se való, és én sem vagyok hivatott rá, hogy megállapíthassam ki az és ki nem-az. Egyszerűen le kell írnom, hogy milyen klassz, és hogy kicsit kézzel foghatóbb legyen az egész, most majd bevágok alá egy pár napig működő YSI linket.
Aki csak 1-1 számot hallgatott meg Schreifels eddigi zenekaraitól, még annak is egyértelmű lehet, hogy el kellett egyszer érnie ide. Akusztikus gitárok, zongora, eszméletlen fülbemászó és bájos dalok, a brit inváziós hatásoktól elindulva napjaink független rock zenééig. Mindez olyan elérhető és annyira közelien, mintha a legklasszabb emlékeink háttérzenéje lenne. A legtöbb szám a Walking Concert lemezen is megtalálható, de itt még nincs annyira szétproducerelve. Szerintem jobban is szólnak, úgy mintha csak nekünk másolták volna fel egy kazettára. A fent belinkelt interjúban képet kapunk róla, hogyan kezeli Walter a saját zenéjét. Itt teljesen úgy bánik a számaival, mint egy felajzott kisgyerek a frissen kapott szülinapi ajándékával. Teljesen belakja a számokat. Ha ahhoz van kedve akkor autó hangon brummog, vagy nőkkel eltöltött reggelikről, szafarikról esetleg könyvekről és válogatás kazikról énekel.


Pont került az I-re és Walter Schreifels bekerült a kedvenc zenészeim közé. Van olyan jó hallgatni őt, mint részegen enni, éjjel sétálgatni klassz csajokkal a városban, vagy mint ez a kép itt.

http://www.youtube.com/watch?v=r8DhXfvmiu0
http://www.youtube.com/watch?v=eHAkJKthQrw http://www.youtube.com/watch?v=JwlWf6ERaXg

Nincsenek megjegyzések: