

A Phantom Planet-ből nekem is csak annyi van meg, hogy a Narancsvidék kissé melankolikus-kissé vidám, leginkább semmilyen (most komolyan, ez a szám már tényleg annyira semmilyen hangulatú, hogy mindig elkapott a Cserháti szindróma, bármikor meghallottam) főcímzenéje hozzájuk tartozik meg hogy Jason Schwartzman dobolt benne. Aki meg a zseniális Wes Anderson átütést hozó filmjében játszotta azt, aki mi mindnyájan voltunk 16 és 18 év között (elvileg a film előtt nem is nagyon érdekelte a színészet, erre is az unokatesója nyomta be, azzal hogy ugyan olyan, mint a forgatókönyvben a főszereplő). Ha valaki meg szerepelhet Anderson filmjében az csak nem lehet egy faszkalap. Az I Heart Huckabees-t is bírtam, a Földre szállt boszorkányt még nem láttam, amikor vetítették még nem esett le, hogy Will Ferrell a király, és a Shop Girl sem Schwartzmanon bukott el, igazából nem is tudom min, de miután megnéztem már kezdtem érteni miért tudok már hónapok óta szemezni az egyre csökkenő árú dvd kiadással, a Népszínház utcai CBA-ban. Valószínűleg az a legjobb benne, hogy látszik, hogy jó szándékú, mégsem ülnénk mellé a buszon, vagy ha mégis, végig imádkoznánk, hogy ne legyen nála semmi fegyver, vagy ne akarjon hozzánk szólni. Egyszerűen úgy néz ki, mintha folyamatosan kattogna benne valami. Jó példa erre a Spun is, meg a Freaks And Geeks-es vendégszereplése.
Kicsit vissza térve a Phantom Planet-re, maga Schwartzman teljesen rendben van, de a többi tagban nem nagyon tudtam bízni, és elég necces a Narancsvidékhez bármilyen úton módon is kötődni, egyszerűen nem tudnám anélkül hallgatni, hogy ne ugorjanak be a kínos érzések a sorozattal kapcsolatban. Jobb a necces dolgoktól távol maradni. Meg ő mégis csak-egy-dobos volt. Azokkal meg bármit meg lehet tenni, Jerry Lee Lewis pl. rálőtt az övére, mert pontatlan volt (najó, igazából a basszusgitárosára lőtt rá a születésnapján, de dob meg basszus, nem ugyan az?). Ez alapján azt gondoltam biztos nem volt valami aktív agy a zeneszerzésben.
Arra csak megemlítés szinten térek ki, hogy a Phantom Planetből azért lépett ki, hogy inkább a színészi karrierjére koncentráljon. Ennek jegyében villámcsapásként ért az a hír, hogy csinált egy szóló projektet a Coconut Records-ot. És mielőtt még meghallgattam volna, leesett, hogy ha csak rajta múlik, akkor ő is egy olyan ember, aki mindegy mibe keveredik, én bármit elhiszek neki.
Be is jött!


Már előre látom, hogy nálam ez lesz a „tavasz és a nyár filmzenéje”. Hogy fogom e hallgatni ősszel meg télen, azt majd az idő eldönti. Az már biztos, hogy Jason Schwartzman ért a pop zenéhez is. Pont annyira, mint a színészethez. Oscar díjat nem adnék neki, de én bírom valamiért, biztos mert szerepelt a Rushmore-ban, ami nekem olyan, mint könyvben a Zabhegyező.
Gyerünk mondja mindenki: They say you’re nighttiming baby
http://www.myspace.com/coconutrecords
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése