2008. március 8., szombat

Can't believe how strange it is to be anything at all

Ha már felkeltett egy sms a király szürreális hallucinációmból, akkor gondoltam miért ne.*

Persze most sincs könnyű dolgom, mert eszmélés után a seggem elkezdett viszketni attól a rovarcsípéstől, amit fogalma sincs a természet milyen elbaszott teremtménye okozott nekem, a tél utolsó hetében, kurva hideg éjszakákkal. És elég fáradt is vagyok a két burrito-tól, amit egy idegbeteg koreai csaj üvöltözésére, és az idegesítően csinos lány látványával sikerült elfogyasztanom. Meg persze hülyére és zsémbesre fagytam a Kultiplex előtt is, ahol nem történt annyira semmi, csak lehetett reménykedni, hogy egy tök jó klub talán nem lesz lebontva. Ezek ellenére, most mégis úgy érzem össze tudok valamit hozni. Ha más nem csak úgy hálából az üzenetért.

Nem mondom, hogy az utóbbi hónapokban nem hallgattam semmit. Talán kicsit többet olvastam, és pótoltam be a tavaly megjelent, de Európában nem játszott filmek megnézését. De azért hallgatgattam, csak…

Pár hete olvastam egy nagyon jó promó szöveget miszerint a R.A.T.M. majdnem játszik a nyáron, Magyarországon, csak a határtól kell majd valahány kilométert menni Szlovákia irányába. Végülis ilyen megközelítésben én majdnem dugtam a 4.en lakó jócsajjal, mégiscsak felette veszem elő a nemi szervem, mielőtt elalszom. Vagy akár azt is mondhatnám, hogy az utóbbi hónapokban majdnem én voltam a magyar Hank Moody. Persze amit én írok az nem nagyon mérvadó, az rss-re kötötteken kívül nagyon nem is tudnak róla, és ők is csak azért olvassák el, mert egész nap már szomorú lenne a tnaflix-en lógni. És sportkocsim sincs, aminek az állapotát és lassú szétrohadását leszarhatnám és összesen csak egy lánnyal, feküdtem le mostanában.
De ez a majdnem-ezés különben annyira rányomta a bélyegét ezekre a hosszú hetekre, hogy ezt a kis összehasonlítást megengedtem magamnak, hadd legyen valamilyen sejtelmesen klassz utalás arra, hogy kurvára alul motivált és ötlettelen voltam.

Nem tudom, hogyan sikerült rá szert tennem, de valamiért magasan túlképzett vagyok a börtönsexben, úgy anblokk. Hogyan kell valakit, később árulkodó nyomok nélkül rávenni a dologra, hogyan lehet feldobni az aktust, mi az egészet kísérő szókincs ésatöbbi. Gondolom valahogy az agyam is adaptálhatja ezt, amikor olyan lehetetlen évszakokban akarok punkot hallgatni, mint a tél. Aki késett már le éppen éjszakai buszt az tudhatja milyen keservesen hardcore dolog a hideg, nem kell nekem emellé még olyan zene, ami egy percre nem vonja el a figyelmem az őrületről. Azt hiszem az elmúlt hónapban, különben ezt csináltam. Meghallgattam újra és újra azt a 8-12 számot, ami amolyan lelki morfiumként, bármiből ki tudott hózni, legyen az rejtélyes egy hónapon keresztül elhúzódó torokgyulladás, teljes apátia vagy annak kitalálása, „hogy akkor most mi lesz?”.
Éhesen, mégis hasfájással, már átfázva, egy már bezsákolt hulla és egy balfasz rendőr mellett a buszra várva azon gondolkodtam, milyen elbaszott hely Budapest gazdagréti kis csücske, és még abban a zsákban is több élet lehet, mint úgy általában bennem. De tudott ez engem igazán érdekelni? Nem igazán. Ott volt nekem az a 8-12 szám. Az, amit mindenkinek meg kell találnia, ha nem képes válogatás nélkül bármit meghallgatni. Valamiért a maszturbálás is teljesebb lesz, ha kézmosás után ezeket teszi be az ember.
Az egyik legidegesítőbb ezekben a számokkal különben az, hogy mindegyik olyan lemezen van, amiket mindenki örök klasszikusnak mond, mégis csak 3 jó dal van rajtuk a 9 töltelék között. Persze régen sokkal egyszerűbb volt rajongani egy egész albumért, meg úgy mindenért. Volt idő rá, hogy minden részletét megismerje és megszeresse az ember. Akkor nem volt az az információs gyorssztráda, ami most lehetővé teszi egy Budapest külvárosában élő skacnak, hogy még előbb szerezzen be egy albumot, mint egy brooklyni zene buzi. És most már nem is csak mp3akról beszélünk. Hogy ez most jó vagy nem, az nehéz kérdés. Olyan, mint a tudomány a vallásos embernek. Próbára teszi. Ha patkányokra fület növesztenek, amit aztán emberekre varnak, meg dolly birkát kevernek ki a kémcsőben akkor már kicsit sántít is, hogy istennek egy egész borda kellett egy új emberhez. Nem mondom, én is egyre ritkábban érzem azt az eufórikus állapotot, mint régebben, amikor egy számomra teljesen új zenekart először hallottam, vagy egy már ismert új lemezük első száma elért a refrénhez. Persze a mellek fogdosását is megszokja az ember, de azért ha még rutinból is, jó érzés néha odanyúlni. Aztán ha elfeledkezünk magunkról talán egy kicsit spirituális állapotba is kerülhetünk. Talán tényleg ez a nagy kihívása a modern zenehallgatóknak. Hogy rátudnak e pörögni akár csak 8-12 számra úgy, hogy azok megmentsék, mentesítsék és át tudják vezetni akár a punkhoz is, mínusz 6 fokban és vékony zokniban.
Előbb utóbb csak rájön mindenki mi az a soul seek, mi az a torrent, mi számít jó zenének, mikről hallani, hogy jó filmek. Le fogják őket szedni, meg fogják őket hallgatni / nézni. Aztán vagy baromságokat írnak róluk a blogjukban vagy csak hagyják, hadd menjen, mint a kifáradt dolgozónak a mónika show 17:30-tól. De talán lesznek olyanok, akiknek ezek egy picivel többet fognak jelenteni, és majd elitistának fognak tűnni, amikor, mint Indy a frigyládát, legszívesebben inkább ők is eldugnák mindenki elől, a föld bolygó eme csodáit, amik ha tahók közelébe jutnak, a rajongó srácok csak szomorúak lesznek.


* csak az egyiket, talán már egy éve. Tényleg nagyon kedves, főleg a pék csaj.
- Tegnap (csütörtök) kezdtem el, és csak ma(péntek) fejezetem be. és szombat hajnalba töltöttem fel.
- Ha lesz következő akkor majd fogok írni zenekar neveket is.
- Nagyon csak a lehet állapotban van, de talán lesz egy fanzine (nem SK) úgy a nyáron.
- Kobera és Borics írtak fasza magyar színtérriportot a maximum rock and roll-ba.
+ Készült hozzá interjú is amiben 3an okoskodunk. Ha máshol nem fog megjelenni, majd megpróbálom ide felpakolni mp3-ban ( a szerző engedélyével)
- Ördiéknek megszületett a kislányuk. Gratulálunk nekik!
- Koncertek amikre el kell menned:

Márc 13. Csütörtök /Packaged Poison Booking 2. szülinap - Mike Park (USA), Sundowner (USA - Chris from The Lawrebce Arms), Tes / Budapest, Kuplung
Márc 20. Csütörtök / Deny Everything (Ger), New.Dead.Project, Saw / Budapest, Kuplung
Márc 23. Vasárnap / Doping (UKR), Menkillingmen (A), Determination (A), Good Reason (SK) / Budapest, Kuplung
Márc 26. Szerda / Press Gang (Ger), Motivation, Nothing, Something Against You

Nincsenek megjegyzések: